24 dec. 2012

Kaka på pinne utan pinne

Ibland går inte saker som planerat och mina kakor på pinnar blev kakor utan pinnar då kakorna bara ramlade av. Ngt fel gjorde jag...måste bara rådgöra med Einstein och kolla vilken fysisk lag jag har brutit som gjorde att kakbollarna inte satt fast på pinnen.

Här är receptet dock:
500 gram sockerkaka
150 gram Philadelphiaost
300 gram choklad av valfri sort
Strössel
Grillpinne

Jag började med att mixa sockerkakan till smulor och blanda i Philadelphian så det blev som en smet. Sedan fick smeten stå i kylen i 30 min. När det var klart rullade jag smeten till bollar, doppade dem i chokladen som jag smält på spisen och rullade dem i strösslet. Tanken är att man ska fästa kakan på pinnen men i mitt fall slutade två kakor på golvet (hunden blev nöjd) så gav upp och det blev kaka utan pinne.

//Paulina










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar