12 dec. 2012

Vad jag gjort medan andra varit i Amerikatt

Varit ute och promenerat i branta snöbackar.
Så åkte jag till familjen i Lilla Paris. Där var det jättekallt ute och ganska kallt inne. Bråkade med gamle herr Socius och åt massa lussekatter, choklad och veganpepparkakor. Min lillasyster hade enbart gjort kakorna i form av hästar och sa att det var typ Rohanhästar. Så fick jag äntligen tag på lite kurslitteratur: Anne på Grönkulla. Har läst boken flera gånger när jag var yngre och jag blir så glad av att läsa den idag.
Så har jag varit ute i den svinkalla kylan och sprungit, det gör jag inte utan vantar och mössa en gång till. Förresten ska jag nog inte springa ute alls förrän jag är nere på sydligare breddgrader där det ser ut att bli härliga plusgrader och regn till julhelgen! Som många vet, föredrar jag snöfria vintrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar