15 nov. 2012

Enklare pizza

Idag hade jag en mysipysig dag ute i Frölunda hos min klasskompis E. Homeros, mango-, bär- och vitchokladcupcakes och hönökakepizza. Att ta hönökakor och göra pizza på dem har jag inte gjort på flera år. Så enkelt, och praktiskt (särskilt när mina exemhänder ofta är för torra för mjöl och alltför mycket disk). Vad hade vi på pizzan då? Jo, mozzarella, oliver, ketchup, ost och massa orégano! Möms, som min systers lycklige säger.
Kom att tänka på ett annan enkel pizza jag gjorde i början av året. Var ganska hungrig och sugen på pizza. Då jag inte hade lust att köpa en eller vänta på deg som ska jäsa så gjorde jag pajdeg som jag plattade ut och baka pizza på. Den blev också lyckat, lite torrt men gott. Ett tips när man gör pizza är att ringla lite olivolja på! Fett smakar bra och olivolja smakar riktigt deliciöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar