28 nov. 2012

Glada lyckokänslor efter NIA!

Nia är verkligen en helt underbar rörelseform. Efter kvällens intagning av livsenergi är jag redo för två intensiva tentadagar och en mysig helg med mina fina vänner från Karlstad.

Efter att ha varit uppochner på tåliga lår under dagens boogie woogielektion så fick jag landa i ett skönt nia-pass med fokus på andning.

Nia är en träningsform som passar mig mycket bra. Att dansa och verkligen gå in i rörelsen och musiken är skönt både för kroppen och själen. Dessutom är det ju så roligt att dansa. Och nia är så mycket mer än dans. Bland annat har jag utvecklat mitt balanssinne sen jag började med nia fyra år sedan.

När jag började med nia sa min första instruktör Annette att det skulle vara bra för mitt självförtroende. Jag var lite tveksam till det för jag tyckte redan som den dryga gymnasist jag var att jag redan hade självförtroende. Det hade jag nog också, men med den kroppsmedvetenheten nia gett mig är jag betydligt mer stolt och nöjd idag än då. Enligt Zytomierska är jag säkert riktigt överviktig med mina nästan sjuttio kilo, men strunt i henne! Jag är lycklig, stark och mår prima! Följ med på ett pass med livsmedlet nia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar