10 nov. 2012

Ohållbar provokation


Okej, Katrin Zytomierska vill provocera och hon vill provocera rejält. Hon vill få igång debatter och diskussioner. Det är den publiciteten hon vill ha. Men jag tvivlar på att hon verkligen står bakom allt hon skriver på sin blogg till hundra procent.
Nyligen skrev hon ett riktigt elakt inlägg om ett gyms annons på en svettig tjej. Zytomierska kallade henne överviktig och menar att hennes övervikt är ohälsosam (förövrigt innebär det väl att jag också är en överviktig best...). Tjejen, Josephine har svarat på detta här: Nätmobbning som konstform.
 Alltså de här bloggerskan på Z... hennes åsikt om att du inte är okej förrän du är vältränad och FRAMFÖRALLT MAGER är ju bara så vidrig. Några kilo för mycket är inte ohälsosamt, tvärtom du lever längre med några kilon för mycket. Sen att hon kommer med "feministpropaganda" är ju bara så vita kränkta män på det. Men visst, det är feminism att tro på ett sunt kvinnoideal. Det är feminism att arbeta mot dagens vikthets som främst kvinnor utsätts för. 
Jag är feminist och jag står bakom Josephine och hon är grymt snygg när hon är nytränad!
Dessutom tycker jag inte att Zytomierska propagerar för ett hållbart ideal och en hållbar diet. LCHF är en diet som funkar kortsiktigt för några som vill gå ner i vikt. Men för mycket fet mat under längre tid ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, för mycket rött kött ökar risken för cancer och framförallt har vi ingen tellus kvar att bo på om vi inte minskar vår enorma köttkonsumtion.
Nog för att jag gillar konspirationsteorier, men jag är övertygad om att LCHF är ett påhitt sponsrat av typ Scan, Arla och andra mordiska företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar