26 nov. 2012

Gästbloggare: Gabriela

Så var det äntligen dags för ytterligare en gästbloggare. Dagens gäst är min fina klasskompis och vän Gabi. Precis som vår förra gästbloggerska Toves paj är även denna med spenat. Om du inte är van att göra paj och lite fundersam kring måtten så kolla exempelvis här eller här.
Är även Du sugen på att gästblogga? Hör av dig till mig eller Paulina via mail eller facebook.

Spenat-, fetaost- och baconpaj


  • Skalet görs på rågsikt och smör, tryck ut i en pajform
  • Stek bacon och låt rinna den av på papper
  • Stek även bladspenat
  • Fördela bacon, spenat och fetaost i pajskalet
  • Blanda ägg, mjölk, riven ost, kryddor, salt och peppar
  • Häll över pajen 
  • Grädda i ugn: 150 grader, ca 30-40 min .


Vad tränar du Gabi?
Jag tränar för att jag anser att det är viktigt att vara hälsosam och jag ser det som något livslångt. Därför tränar jag på lite olika sätt. Gymmar, promenerar, jobbar och ibland spelar jag innebandy eller fotboll.

Vad gillar du mest?
Joggingturer gillar jag nog bäst, då kopplar jag av mest och är i nuet.

Med vem tränar du helst?
Jag tycker om att träna själv, då är det avkopplade. Det är skönt att koppla bort alla måsten, det gör jag när jag tränar. Men jag gillar variation av träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar