19 okt. 2012

Morgonträning

Halv förra veckan var jag förkyld så träning blev det inte mycket av. MEN gjorde storstilad comeback i onsdags med morgonpass på Göta.

Så hur kommer man då upp kl 5 på morgonen för att träna rumpan av sig innan en föreläsning? 

Jag skulle vilja påstå att nyckeln till en sådan motivation är 1. Att man tycker det man ska upp och göra är KUL. 2. Att man redan kvällen innan har bestämt att man ska upp på morgonen  och 3. Att man har lite självdiciplin och kommer iväg på det första passet, promenaden eller vad det nu kan vara. 

Har man morgonpromenerat, tränat eller vad det nu kan vara en gång så är det sen lättare att göra om det. I alla fall jag presterar väldigt bra på morgonen. Kroppen är pigg och utvilad även om huvudet känns förvirrat och ögonen som grushögar. 

Inte heller jag är så disciplinerad att jag kommer upp varje dag. Men mitt mål är en gång i veckan i alla fall. 

Så min träning den här veckan har varit:
Streetdance på måndag
Vilodag/egna dansklasser på tisdag
Crossfit på onsdag
Crossfit på torsdag 
Dans på fredag. 

Jag har även bestämt att från och med våren ska jag köra avancerad jazz samt afrikansk dans på Dansforum. Äntligen lite svår dans med massa teknik igen. 

Detta skulle jag vilja kunna: 














Och jo, snart kommer pajerna igen. Men paj tar fasiken lång tid att göra. Därav lite mindre av detta.

Men annan mat kommer :) 
kramar Paulina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar